Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC)

Les Oficines Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) adscrites als Consells Comarcal mitjançant un conveni amb l'Agència Catalana de Consum, tenen la missió de garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis. Ens encarreguem d'informar a les persones consumidores i a les empreses sobre els seus drets i els seus deures en matèria de consum i la forma d'exercir-los.
També formem a les persones consumidores, empresaris i empresàries, professionals dels organismes públics de consum i de les associacions de consumidors, a través de xerrades i seminaris i cursos de formació, i eduquem als nens i nenes i als joves en el consum responsable.
Actuem per a la resolució dels conflictes que sorgeixen entre les empreses i les persones consumidores, a través dels mecanismes de mediació i arbitratge. Per millorar el funcionament del mercat de productes i serveis, a través del control i la inspecció i també, si escau, la regulació normativa. I ho fem garantint la protecció dels drets de les persones consumidores i la competitivitat de les empreses.

 

 

Contacte: Jordi Domènech i Martí / Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. - Tel. 972 884 884